"Ciśnienie na życie" zbada wiek serc uczestników 37 Biegu Lechitów

2014-08-13

Już 14 września odbędzie się 37 Bieg Lechitów – jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w Gnieźnie. Na miejscu nie zabraknie organizatorów kampanii „Ciśnienie na życie”, którzy zadbają o zdrowie uczestników biegu. Na Placu Świętego Wojciecha stanie specjalnie przystosowany Bus kampanii, w którym wykwalifikowany personel medyczny zbada ciśnienie oraz wiek serca każdego kibica i maratończyka.

Ogólnopolski Bieg Lechitów to najstarszy w Polsce bieg długodystansowy z Ostrowa Lednickiego do Gniezna. Impreza ma na celu upamiętnienie historii początków państwa polskiego oraz pierwszej stolicy Polski. Corocznie w półmaratonie udział bierze kilkuset biegaczy z całego kraju oraz z zagranicy. W ramach biegu odbywają się również Mistrzostwa Polski Lekarzy. W tym roku uczestników Biegu wesprze kampania „Ciśnienie na życie”.


Maraton wiąże się ze zwiększonym obciążeniem dla serca sportowca. Pod wpływem rywalizacji i presji maratończycy często wykonują większy wysiłek niż zazwyczaj. Dlatego zanim wystartują w biegu, powinni mieć pewność, że ich serca są w dobrej kondycji.


Podczas 37 Biegu Lechitów wszyscy maratończycy oraz kibice będą mogli poddać się bezpłatnym badaniom w specjalnie przygotowanym busie „Ciśnienie na życie”.  Wykwalifikowany personel medyczny skontroluje poziom ciśnienia tętniczego krwi, a za pomocą innowacyjnej aplikacji zbada wiek serc uczestników wydarzenia.


Aplikacja „wiek serca” pozwala sprawdzić, czy u danej osoby istnieje zwiększone ryzyko wystąpienia zawału serca lub udaru niedokrwiennego mózgu. Pojawia się ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na zdrowszy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie niwelował czynniki ryzyka zawału serca i udaru mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.


„Zapraszamy do rozmowy o sercu i profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych, do oceny ryzyka zachorowania, ale także do pomiarów ciśnienia te osoby, które na co dzień nie poświęcają wiele czasu na profilaktykę chorób układu krwionośnego. A to przecież regularne  pomiary ciśnienia tętniczego krwi są podstawą wczesnego rozpoznania oraz prawidłowego i skutecznego leczenia nadciśnienia tętniczego, a także  szansą uniknięcia zagrażających życiu powikłań, jakimi są tętniaki aorty, udary czy zawał serca”.” – przyznaje profesor Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.


Z bezpłatnych pomiarów ciśnienia tętniczego krwi oraz badania wieku serca będzie można skorzystać 14 września podczas 37 Biegu Lechitów. Specjalnie przystosowany bus kampanii „Ciśnienie na życie” pojawi się w tym dniu na Placu Świętego Wojciecha, w okolicach strefy mety.


Więcej informacji na stronie www.cisnienienazycie.pl


Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na życie”
Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ciśnienie na życie”. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w styczniu 2014 roku „Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru, albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia. Wyniki raportu pokazują, że wiedza o nadciśnieniu jest niekompletna i konieczna jest dalsza edukacja w tym zakresie.


Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. W 2013 r. w ramach kampanii udało przeprowadzić się ponad 250 000 tys. pomiarów. W 2014 r. badania będą wykonywane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.


Biuro prasowe kampanii:
Joanna Sobieska
883 226 220
joanna.sobieska@procontent.pl





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,-cisnienie-na-zycie-zbada-wiek-serc-uczestnikow-37-biegu-lechitow.html