O systemie eliminacji do Grand Prix

2010-11-27



Andrzej Grodzki, były wiceprzewodniczący Komisji Wyścigów Torowych CCP FIM, przedstawił szczegóły dotyczące zmian regulaminowych związanych z awansem do lodowego cyklu Grand Prix. Rozegrane zostaną 3 rundy eliminacyjne. Już wcześniej informowaliśmy, że Polski Związek Motorowy poprosił o trzy miejsca w eliminacjach i tyle też zostało nam przyznane. Z sanockich zawodów awans wywalczy najlepszych 5 zawodników, a 6-ty będzie rezerwowym. Przypominamy, że w ubiegłym roku lider ICE Racing Team Polska, Grzegorz Knapp jako pierwszy w historii Polak wywalczył awans do cyklu dla najlepszych zawodników w lodowej odmianie speedwaya.

- 15.01 w St. Johann odbędzie się pierwsza runda eliminacyjna do Mistrzostw Świata. Awans wywalczy podobnie jak w przypadku sanockiego turnieju pięciu zawodników, a szósty będzie rezerwowym. Z kolei 23 stycznia odbędzie się ostatnia runda w Saalfelden. Łącznie do cyklu awans wywalczy 15 zawodników – zaprezentował system eliminacji Andrzej Grodzki. Ciekawą zmianą regulaminową w porównaniu do ubiegłego roku jest zakaz używania kasku w żółto-czarnym kolorze. Zawodnik startując z najbardziej zewnętrznego pola musi mieć całkowicie żółty pokrowiec na kasku.

Andrzej Grodzki wyjaśnił również kwestię przyznawania dzikiej karty. Niestety, w ubiegłym roku pojawiło się wiele wątpliwości związanych z interpretacją regulaminu, na których najbardziej ucierpiał Grzegorz Knapp. – W tym roku przed każdym turniejem finałowym każda federacja, nie tylko federacja organizatora, może wystąpić z wnioskiem o nadanie dzikiej karty dla swojego zawodnika. Wątpliwe, aby w Rosji zawodnikiem z dziką kartą był Rosjanin, zakładając że wszyscy przejdą przez eliminacje. Nic nie zmieniło się natomiast w kwestii zawodników rezerwowych. Dalej obowiązywać będzie system rotacyjny – zapowiedział Grodzki.

Dzika karta otwiera więc drogę do Grand Prix dla reprezentanta Polski w przypadku, gdyby nie wywalczył awansu z eliminacji. Wydaje się jednak, że w celu uniknięcia nerwów związanych z decyzją FIM, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zajęcie miejsca w pierwszej piątce.

Zawodnicy do rundy eliminacyjnej wybrani zostaną z czwórki: Mirosław Daniszewski, Grzegorz Knapp, Marcin Sekula i Michał Widera. Dwaj Polacy będą także rezerwowymi. 



KPB ponownie sponsorem ICE Racingu
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Budowlane w Krośnie SA po raz kolejny zdecydowało się na wsparcie promotorów ICE Racingu w Polsce i zostało sponsorem styczniowych zawodów w Sanoku. KPB SA prowadzi działalność gospodarczą w segmencie usług budowlano-montażowych, specjalizując się w wykonawstwie kompletnych obiektów budowlanych. Warto zaznaczyć, że sponsor styczniowych zawodów był w przeszłości wykonawcą m.in. Areny Sanok.

- Zawody ICE Racingu w Sanoku to wyjątkowe wydarzenie w skali kraju, a także pozytywna impreza, która może dać wielu młodym ludziom pozytywne wzorce i zarazić pasją – mówi Andrzej Gołąbek, prezes zarządu KPB SA. Misja firmy kładzie duży nacisk na zaangażowanie w życie społeczności lokalnej. Firma jest tak dobra, jak dobre są jej zasoby i kondycja społeczności. Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Budowlane w Krośnie SA podejmuje aktywne działania mające na celu poprawę życia społeczeństwa. Obejmują one między innymi akcje charytatywne, mecenat kultury i sztuki, ochronę środowiska oraz działania propagujące sport i aktywizację młodzieży.

Według Andrzeja Gołąbka KPB SA przyczynia się do zmiany oblicza Sanoka i okolic, nie tylko poprzez realizację obiektów budowlanych na tym terenie, ale również poprzez wspieranie różnych inicjatyw społecznych i sportowych. Wielu pracowników KPB SA oraz współpracujących partnerów biznesowych mieszka czy pochodzi z ziemi sanockiej.

- Ważna dla nas jest także ranga zawodów – Indywidualne Mistrzostwa Świata oraz udział najlepszych zawodników na świecie w Sanok Cup. Oryginalność tej dyscypliny sportu oraz profesjonalna organizacja przekładają się na duże zainteresowanie medialne – zauważa również Piotr Zawisza członek zarządu KPB .

KPB SA prowadzi obecnie 10 dużych projektów budowlanych na terenie całego Podkarpacia.

ICE Racing Team Polska/foto archiwum SportGniezno.pl





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,O_systemie_eliminacji_do_Grand_Prix.html