Gimnazjaliści z Konina zagrają w Wielkim Finale Coca-Cola Cup 2014 w Gdyni

2014-05-11

Poznań, 11 maja 2014 r. – Pierwszy weekend finałów wojewódzkich Coca-Cola Cup 2014 już za nami.

W województwie wielkopolskim bezkonkurencyjni okazali się gimnazjaliści i gimnazjalistki z Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego Nr 6 w Koninie i to oni będą reprezentować swój region podczas Wielkiego Finału w Gdyni. W przerwie między emocjami związanymi z meczami, zawodnicy i kibice spędzali czas w Strefie Aktywnego Życia.


Finał w Poznaniu był trzecim z serii szesnastu finałów wojewódzkich Coca-Cola Cup 2014. Na boisku Młodzieżowego Ośrodka Sportowego spotkały się najlepsze spośród 341 drużyn zgłoszonych do udziału w turnieju w województwie wielkopolskim. Nie brakowało emocji, efektownych goli, bramkarskich parad i rywalizacji w duchu fair play. Wśród dziewcząt mistrzowski tytuł z ubiegłego roku obroniły zawodniczki Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego Nr 6 z Konina, które pokonały aż 6:1 koleżanki z Zespołu Szkół w Wilkowyi. Trzecie miejsce zajęły reprezentantki Zespołu Szkół w Nowym Mieście nad Wartą, a tuż za podium znalazły się uczennice z Gimnazjum Nr 9 w Kaliszu. Młode piłkarki z Konina wywalczyły też obie nagrody indywidualne: najwięcej bramek zdobyła Sylwia Paczyńska, a między słupkami najlepiej spisywała się Natalia Dominiczak.


Rywalizacja chłopców również stała na bardzo wysokim poziomie. Najlepsi okazali się zawodnicy Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego Nr 6 z Konina i to oni będą reprezentować swój region podczas Wielkiego Finału Coca-Cola Cup 2014 w Gdyni. Drugie miejsce zajęli uczniowie z Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego Nr 3 w Poznaniu, którzy ulegli mistrzom w finale 0:2. Na najniższym miejscu podium stanęli reprezentanci Gimnazjum nr 5 w Jarocinie,
a czwarte miejsce przypadło w udziale Gimnazjum Nr 1 ze Środy Wielkopolskiej. Królem strzelców został Miłosz Kowalski z Gimnazjum Nr 5 w Jarocinie, a za najlepszego bramkarza turnieju uznano Dawida Gutowskiego z GMS Nr 3 w Poznaniu.

 

Oprócz emocji sportowych na wszystkich odwiedzających finał wojewódzki Coca-Cola Cup w Poznaniu czekało też wiele atrakcji w Strefie Aktywnego Życia. Mimo zmiennej, wietrznej pogody, poznaniacy chętnie spędzali czas na rozmowach z ekspertem Polskiego Towarzystwa Dietetyki, uczyli się zagrań piłkarskich prezentowanych przez ambasadora turnieju Roberta Lewandowskiego na ekranie oraz bawili się z rodziną i przyjaciółmi w strefie zabawy, próbując swoich sił w prostych konkurencjach sportowych.


Zwycięzcy finału w Poznaniu już 14 czerwca zmierzą się ze rówieśnikami z całej Polski, walcząc o mistrzowski tytuł i wyjazd na obóz szkoleniowy do Rzymu, gdzie triumfatorzy Coca-Cola Cup będą doskonalić swoje umiejętności pod okiem trenerów z Brazylii. W następny weekend poznamy mistrzów w województwach łódzkim, mazowieckim, dolnośląskim i lubuskim.


Patronat honorowy nad turniejem Coca-Cola Cup 2014 objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Partnerem merytorycznym projektu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki, a partnerami technicznymi - firmy adidas
i T-Mobile.


Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska

 

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 640 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież do aktywnego życia. W ciągu dwóch edycji program wsparł 46 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 460 000 złotych, aktywując tym samym blisko
80 000 osób.


Aleksandra Marciniak + foto

 


 

 

 





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,gimnazjalisci-z-konina-zagraja-w-wielkim-finale-coca-cola-cup.html