Na tych zawodach nie mogło zabraknąć reprezentantów Gnieźnieńskiego Stowarzyszenia Sportów Lotniczych In Ludwika Szajdy. Nie wszyscy jednak z sześcioosobowej grupy powołanej w tym roku do Kadry Narodowej mogli wziąć udział w tej imprezie. Przedstawicielami , którzy reprezentowali Gniezno na tych zawodach byli Daniel Walkowiak, Marek Barczyński i Violetta Bara. Mimo pewnych trudności natury technicznej jak i osobowej z dotarciem na zawody wszystkim udało się zarejestrować w wyznaczonym czasie.
Zawody nie należały do najłatwiejszych ponieważ były zaliczane jako trening przed zbliżającymi się Mistrzostwami Europy, które mają się odbyć od 16 – 26 sierpnia w Czechach. W piątek wieczorem piloci mogli wykonać loty techniczne sprawdzając swój sprzęt i dokonać odpowiednich konfiguracji. W sobotę już o godzinie 5.30 rano wszyscy musieli stawić się na odprawie gdzie dowiedzieli się o pierwszej konkurencji. Nie należała ona do łatwych a polegała na przeleceniu tzw. „WĘŻA”- był to zaznaczony na mapie odcinek długości ok. 60 km przypominający ułożonego na mapie węża. Na tym odcinku były ukryte punkty kontrolne nie znane pilotom , nad którymi musieli przelecieć. Utrudnieniem był 200 metrowy korytarz w którym piloci musieli się podczas całego lotu zmieścić. Dla utrudnienia przy starcie była prowadzona dwu minutowa separacja czasu. Cały lot trwał około półtorej godziny a był zakończony „ celnością lądowania”, która polegała iż na 100 metrach nad ziemią należy wyłączyć silnik i podczas swobodnego opadania przelecieć nad pół metrowymi pięcioma słupkami z pianki dotykając je w powietrzu. Po wylądowaniu piloci musieli zameldować się u sędziego pokazując wyłączone i zaplombowane telefony oraz oddać rejestratory lotu tzw. „czarne skrzynki” które rejestrują i zapisują pozycję , wysokość, czas, oraz tor lotu co 2 sekundy. Należy dodać iż piloci nie mogą korzystać z żadnych urządzeń elektronicznych. Do godziny 9.00 wszyscy szczęśliwie wylądowali , udali się na śniadanie oraz na odbywającą się w tym samym czasie na lotnisku Giełdę Lotnictwa Lekkiego tzw. Para Giełdę. O godzinie 12.00 trener Adam Paska zarządził ponownie odprawę na której dowiedzieliśmy się iż będziemy rozgrywać konkurencję „czysta ekonomia” polegająca iż napędy plecakowe jak i wózki jedno osobowe dostają 3 litry paliwa a wózki dwuosobowe jak i tandemy startujące z nóg 4.5 l . Wykorzystując prądy termiczne wznoszące należy utrzymać się jak najdłużej w powietrzu i wylądować w wyznaczonym miejscu na lotnisku. Należy dodać iż ta konkurencja nie należy do najprzyjemniejszych ponieważ lot jest bardzo nie stabilny powodując często mdłości nawet u doświadczonych pilotów i nawigatorów. Okno startowe było otwarte tylko przez godzinę od 13.10 do 14.10. W tym czasie wszyscy piloci musieli podjąć decyzję o starce. Najdłuższy lot trwał 1 godzinę i 49 minut. No i wieczorem trener postanowił , iż rozegrane zostanę jeszcze dwie kolejki slalomów ( podwójna ósemka) pomiędzy 12 metrowymi pylonami z pięciokrotnym dotknięciem 2 metrowej tyczki stojącej pośrodku. Konkurencja techniczna dość trudna z uwagi na małą wysokość i duże prędkości.
W niedzielę rano o godz. 6.00 ponownie piloci spotkali się na odprawie gdzie dowiedzieli się iż lecą nawigację po okręgu , którego promień wynosi 9 km co daję trasę ok. 60 km. Na tej trasie również było ukrytych 18 punków kontrolnych . To była ostatnia konkurencja kończąca zawody na których nie miał miejsca na szczęście żaden incydent. O godzinie 12.00 nastąpilo oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie pucharów. Do tej zaszczytnej ceremonii poproszono Prezesa Aeroklubu Polskiego Włodzimierza Skalika, Trenera Motoparalotniowej Kadry Narodowej Adama Paskę jak i organizatora Polskiej Logo Motoparalotniowej Mirosława
Górskiego. I tak w klasie
PF1 - start z nóg
1 miejsce Jacek Ciszkowski
2 miejsce Mariusz Kozarzewski
3 miejsce Jarosław Budziszewski
PL 1 – start z kół jednoosobowy
1 miejsce Wojciech Panas
2 miejsce Tomasz Dembczyński
3 miejsce Piotr Geło
PL 2 – start z kół
1 miejsce Daniel Walkowiak - pilot członek GSSL
Wojciech Bógdał – nawigator
2 miejsce Ryszard Żygadło - pilot
Barbara Grzegorczyk - nawigator
3 miejsce Adam Pupek - pilot
Piotr Kozikowski – nawigator
Druga załoga Gnieźnieńskiego Stowarzyszenia Sportów Lotniczych - Marek Barczyński i Violetta Bara zajęli w klasie PL 2 piąte miejsce. W sumie w zawodach brało udział 28 osób. Po obiedzie ok. godz. 14 wszyscy zaczęli się rozjeżdżać a Para Giełda zbliżała się ku końcowi. Następne zawody za tydzień w Radomiu – III Memoriał Grzegorza Krzyżanowskiego.
Marek Barczyński + foto