Ruszają zapisy do kolejnego już szóstej edycji GALK!

2014-10-21

Zapisy potrwają do 7 listopada. Start - I kolejka, planowany jest na 16 listopada. Zebranie organizacyjne odbędzie się w listopadzie. Wówczas lub nieco wcześniej ogłoszona zostanie formuła rozgrywek (będzie ona najprawdopodobniej podobna lub zbliżona do zeszłosezonowej).

Drużyny rozegrają po minimum 12 spotkań. Koszt udziału w rozgrywkach - 1600 zł od drużyny. Mecze odbywać się będą na hali Collegium (dotychczasowy obiekt naszych zmagań), tylko i wyłącznie w niedzielę, przy obsłudze sędziowskiej: dwaj sędziowie boiskowy i stolikowy prowadzący statystyki. Zgłoszenia oraz wszelkie pytania proszę kierować na nasz adres mailowy - galk.liga@gmail.com

Regulamin Rozgrywek

§1. ORGANIZATOR ROZGRYWEK
1. Organizatorem rozgrywek Gnieźnieńskiej Amatorskiej Ligi Koszykówki (zwanej dalej GALK) w sezonie 2014/2015 jest Stowarzyszenie Gnieźnieńska Amatorska Liga Koszykówki (zwane dalej Stowarzyszeniem), wpisane do ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej Starostwa Powiatowego w Gnieźnie pod numerem 124.

§2. MIEJSCE, TERMINY ORAZ SYSTEM ROZGRYWEK
1. Miejscem, w którym rozgrywane są spotkania w ramach rozgrywek GALK 2014/2015 jest Hala Sportowa Kolegium Europejskiego w Gnieźnie.
2. Rozgrywki będą prowadzone zgodnie z systemem i terminarzem rozgrywek zatwierdzonym i ogłoszonym przez Organizatora po zakończeniu zapisów.


§3. WARUNKI PRZYSTĄPIENIA DO ROZGRYWEK
1. Zgłoszenie drużyny do rozgrywek odbywa się drogą elektroniczną. Zapisy trwają do 5 listopada 2014. Wszelkich informacji udzielają organizatorzy za pośrednictwem adresu mailowego: galk.liga@gmail.com, bądź telefonicznie pod nr 530497686.
2. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ostatecznej weryfikacji drużyn, w tym ich zawodników, a tym samym do odrzucenia zgłoszenia drużyny lub zawodnika.
3. Uiszczenie wpisowego w wysokości 1600 zł od drużyny, bez względu na liczbę zawodników zgłoszonych przez drużynę, na konto stowarzyszenia
Gnieźnieńska Amatorska Liga Koszykówki ul. Wolności 3a/4, 62-200 Gniezno
nr konta: 64249000050000450043128045 Alior Bank

§4. OBOWIĄZKI DRUŻYNY I ZAWODNIKÓW
1. Drużyny zobligowane są do przestrzegania regulaminu oraz terminarza rozgrywek.
2. Drużyna musi posiadać swego przedstawiciela - kierownika/kapitana. Kierownik/kapitan jest reprezentantem w sprawach organizacyjnych zespołu, również w trakcie trwania meczu.
3. Drużyny muszą posiadać jednolite stroje koszykarskie z widocznymi numerami z przodu i z tyłu koszulki. Nie ma zastrzeżenia co do zakresu liczb jakie można stosować, jednakże każdy strój musi mieć inny numer. Dopuszcza się posiadanie numeru jedynie na spodenkach lub tylko po jednej stronie koszulki.
4. W przypadku, gdy oba zespoły przystąpią do meczu w strojach o zbliżonej kolorystyce, gospodarz (wg terminarza) otrzyma „znaczniki” jednakowego koloru.
5. W przypadku, gdy któryś z zespołów nie posiada jednolitych strojów, zawodnicy tego zespołu otrzymają „znaczniki” jednakowego koloru.
9. Każdy uczestnik ligi (zawodnik, trener) ma obowiązek posiadania obuwia zmiennego nie pozostawiającego śladów na powierzchni boiska. W przypadku niespełnienia tego warunku zawodnik nie zostanie dopuszczony do gry.
10. Każdy uczestnik ligi wyrażający zgodę na grę w lidze (wyrażoną umieszczeniem na karcie zgłoszenia zespołu swego podpisu), oświadcza że zapoznał się dokładnie z Regulaminem i zgadza się z wszystkimi zapisami w Regulaminie i bierze udział w rozgrywkach GALK 2014/2015 na własną odpowiedzialność nie(organizator nie zapewnia ubezpieczenia rozgrywek ani też zawodników uczestniczących w owych rozgrywkach).
12. Najpóźniej na 15 minut przed spotkaniem trener (kapitan) drużyny zobowiązany jest podać skład drużyny, oraz pierwszą piątkę zawodników sekretarzowi zawodów.

§5. PRAWA DRUŻYN I ZAWODNIKÓW
1. Drużyna w osobie kapitana ma prawo złożyć protest najpóźniej w 5 minut po zakończeniu spotkania (pisemnie na odwrocie oryginału protokołu meczu).
2.Dryżynom nie przysługuje prawo do przełożenia jakiegokolwiek spotkania.

§6. DRUŻYNY
1. Drużyna musi składać się z minimum 5, a maksymalnie 15 zawodników wpisanych do karty zespołu.
2. Do gry w lidze uprawnieni są zawodnicy którzy w dniu meczu ukończyli 16 lat, pod warunkiem obecności na meczu kapitana zespołu i pisemnej zgody rodziców lub prawnych opiekunów na udział w rozgrywkach.
3. Jeden zawodnik może reprezentować tylko jedną drużynę.
4. Do dnia spotkania organizacyjnego istnieje możliwość zmian w zgłaszanym składzie drużyny bez żadnych ograniczeń.
5. Po spotkaniu organizacyjnym, a do dnia zakończenia 6 kolejki rozgrywek, drużyny posiadają prawo uzupełniania składu zespołu w przypadku posiadania wakatów w liście zawodników.
6. Przez zmianę w składzie zespołu rozumie się zarówno wykreślenie ze zgłoszonego składu zawodnika i wpisanie w jego miejsce innego, jak również dopisanie do składu zespołu (w przypadku wakatów na liście) zawodnika.
7. Transfer/przejście zawodnika z drużyny GALK do innej drużyny GALK nie powoduje zmniejszenia ilości możliwych do dokonania zmian w składzie tylko w zespole, z którego zawodnik został oddany, a w jego miejsce nie wpisano innego zawodnika.
8. Drużyna ma prawo zgłosić do rozgrywek trenera i asystenta trenera, które to osoby nie zostaną zgłoszone do rozgrywek jako zawodnicy i nie będą miały prawa występować jako zawodnicy podczas meczu.
9. Wszystkie osoby nie wymienione w protokole zawodów jako zawodnicy bądź trenerzy drużyn, a przebywające w strefie ławki drużyny, są osobami towarzyszącymi, za których zachowanie podczas zawodów odpowiada osoba pełniąca funkcję kapitana/kierownika zespołu w trakcie zawodów.

§7. WERYFIKACJA I PROTESTY
 1. Weryfikację zawodów oraz rozpatrywanie protestów przeprowadza organizator na podstawie protokołu spotkań, a także opinii swoich przedstawicieli będących na meczu, sędziów spotkania i zainteresowanych stron.
2. Organizator jest zobowiązany do rozpatrzenia protestu w terminie 7 dni od daty złożenia i powiadomienia obu stron.
3. Protesty dotyczące przebiegu zawodów muszą być zgłoszone do protokołu i podpisane przez kapitana drużyny.
4. W przypadku, gdy drużyna wycofa się w trakcie rozgrywek weryfikacja meczów będzie następująca:
a) jeżeli drużyna nie odbyła do chwili wycofania więcej niż połowy zaplanowanych spotkań, wyniki wszystkich spotkań zostają anulowane, a tabelę klasyfikacji rozgrywek sporządza się bez tej drużyny,
b) jeżeli drużyna odbyła do chwili wycofania więcej niż połowę zaplanowanych spotkań, wyniki odbytych spotkań zostają utrzymane, natomiast kolejne spotkania zostaną zweryfikowane jako walkowery 40:0 na korzyść przeciwników z punktacją w tabeli klasyfikacji rozgrywek 0 dla zespołu, który się wycofał, natomiast 2 punkty dla przeciwników tego zespołu.
5. W przypadku, gdy drużyna zostanie wykluczona w trakcie rozgrywek wszystkie mecze tej drużyny zostają anulowane, a tabelę klasyfikacji rozgrywek sporządza się bez tej drużyny.
6. Kolejność w tabeli będzie ustalana na podstawie oficjalnych przepisów FIBA regulujących tę kwestie.
7. Zawody zostaną zweryfikowane jako walkower gdy:
a) drużyna z własnej winy nie stawi się na mecz lub spóźni się więcej niż 10 minut,
b) drużyna stawi się do rozpoczęcia spotkania z mniejszą liczbą zawodników niż 5,
c) drużyna odmawia gry pomimo poinstruowania przez sędziego głównego, aby grę podjęła,
d) drużyna zejdzie z boiska i odmówi dalszej gry,
e) drużyna nie posiada jednolitych strojów koszykarskich i odmawia wypożyczenia "znaczników"
f) w drużynie wystąpi zawodnik nieuprawniony,
8. W momencie gdy na parkiecie pozostanie mniejsza ilość zawodników niż 2 jednej drużyny mecz zostaje PRZERWANY (nie jest traktowany jak walkower) z następującymi konsekwencjami:
I. jeśli w momencie przerwania meczu prowadziła drużyna, przez którą zawody zostały przerwane wynik końcowy meczu zostaje zweryfikowany do stanu 20:0 dla drużyny pozostającej w odpowiedniej ilości graczy. Punktacja w takim przypadku jak przy rozegranym meczu, czyli 2pkt dla zwycięzców 1 dla pokonanych;
 II. jeśli w momencie przerwania meczu prowadziła drużyna nie zawiniającą przerwaniu zawodów, jako wynik końcowy traktowany jest wynik który został zapisany w protokole w momencie przerwania spotkania - punktacja jak wyżej;
III. jeśli w momencie przerwania meczu był wynik remisowy wówczas zatwierdzony zostaje wynik 20:0 dla drużyny pozostającej w odpowiedniej ilości graczy - punktacja jak wyżej.
9. Drużyna ukarana 3 walkowerami z tych samych powodów zostaje wykluczona z rozgrywek.

§8. SĘDZIOWIE
1. Mecz sędziuje minimum 1 sędzia na boisku oraz sędzia funkcyjny: sekretarz sporządzający protokół meczu i mierzący czas gry
2. Podczas zawodów przy stoliku sędziowskim mogą znajdować się jedynie sędziowie funkcyjni.

§9. PRZEPISY GRY
Spotkania rozgrywane będą zgodnie z aktualnymi przepisami gry w koszykówkę zatwierdzonymi przez Polski Związek Koszykówki z następującymi zmianami lub uzupełnieniami:
1. Zegar zatrzymywany będzie tylko:
a) na czas wykonywania rzutów osobistych (zatrzymanie czasu w chwili pokazania przez sędziego sygnału "rzuty wolne"),
b) w czwartej kwarcie przez ostatnie 2 minuty.
c) w czasie przerwy na żądanie wziętej przez którąś z drużyn,
d) na żądanie sędziego.
2. Ponadto w każdej dogrywce pomiar czasu gry będzie prowadzony jak w kwarcie IV meczu.
3. Przerwa między I-II oraz III-IV kwartą wynosi 2 minuty, natomiast między II-III kwartą 5 minut.
4. W meczu może uczestniczyć maksymalnie 12 zawodników każdej z drużyn.
5. Zawody rozpoczyna co najmniej 5 zawodników każdej z drużyn (jest to warunek konieczny i bezwzględnie przestrzegany).
6. Zawody kończą się w momencie, gdy na parkiecie zostało mniej niż 2 zawodników z jednej z drużyn (mecz przerwany).

§10. KARY I OPŁATY
1. Drużyna i osoby z nią związane winne zniszczenia obiektu lub wyposażenia hali, w której rozgrywane są zawody ponoszą koszty związane z jej naprawą, a drużyna i osoby z nią związane, zostaną dożywotnio wykluczone z ligi.
2. W przypadku, gdy sędzia prowadzący zawody stwierdzi, że osoba przebywająca na boisku lub na ławce rezerwowych jest pod wpływem alkoholu bądź zachowuje się w sposób agresywny lub sprzeczny z dobrymi obyczajami, ma on prawo nakazać opuścić obiekt przez tę osobę. Gra zostanie wznowiona dopiero po opuszczeniu przez winowajcę pola gry. Czas na wykonanie tej czynności wynosi 2 min, w przeciwnym wypadku zostanie orzeczony walkower na niekorzyść drużyny sprawcy.
3. W przypadku rażącego naruszenia postanowień niniejszego regulaminu Organizator może podjąć decyzje o nałożeniu na zawodnika, kierownika drużyny lub drużynę jednej z następujących kar:
a) upomnienie; b) odsunięcie od jednego bądź większej liczby spotkań
c) zawieszenie na czas nieokreślony; d) dyskwalifikację; e) wykluczenie z rozgrywek.
4. Za otrzymane w rozgrywkach faule techniczne wprowadza się następujące rodzaje kar:
a) pierwszy, drugi i trzeci faul techniczny dla zawodnika (w sezonie) – bez konsekwencji,
b) czwarty i każdy kolejny faul techniczny zawodnika (sumowane w sezonie) – zakaz gry w kolejnym meczu,
c) za dwa faule techniczne dla zawodnika w jednym meczu - zakaz gry w kolejnym spotkaniu.
5. Za każdy faul dyskwalifikujący zawodnik otrzymuje zakaz występowania w kolejnym meczu.
6. Za każdy faul niesportowy, który został orzeczony jako kontakt nadmierny, ciężki, a w szczególności mogący spowodować kontuzję lub inny uszczerbek na zdrowiu przeciwnika, zgodnie z zapisem w artykule 36 Przepisów gry w koszykówkę, zawodnik odbywa karę odsunięcia od 2 meczów. Ocena tego zdarzenia leży w gestii organizatora (przedstawiciela obecnego na meczu), który orzeknie o zastosowaniu kary. Decyzja organizatora w tej mierze nie podlega odwołaniu.
7. Za bójkę na terenie hali  osoby biorące w niej udział otrzymują automatyczną dyskwalifikację do końca sezonu, bez możliwości odwołania się.
8. Za naruszenie nietykalności sędziego lub organizatora (w tym słowną), zawodnik otrzymuje automatyczną dyskwalifikację do końca sezonu oraz zakaz gry w dwóch kolejnych sezonach rozgrywek Gnieźnieńskiej Amatorskiej Ligi Koszykówki.
9. Członek drużyny, który odbywa karę zawieszenia (zakazu gry w meczu) w myśl postanowień niniejszego regulaminu nie może przebywać podczas trwania meczu w strefie ławki drużyny.
10. Za udział w zawodach nieuprawnionego do gry zawodnika, drużyna, w której wystąpił nieuprawniony zawodnik przegrywa mecz walkowerem w stosunku 0:40 na korzyść przeciwników.
11. Odstąpienie od nałożenia regulaminowej kary przez organizatora nie może stanowić podstawy unieważnienia decyzji sędziowskiej oraz weryfikacji zawodów i wyniku meczu.

§11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Mecze powinny być rozgrywane w przyjaznej i towarzyskiej atmosferze, zgodnie z obowiązującymi przepisami koszykówki bez użycia przemocy, przekleństw itp., a prowadzone winny być w myśl zasad "FAIR-PLAY".
2. Organizator zastrzega sobie prawo ostatecznej interpretacji wszelkich kwestii spornych.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności prawnej ani cywilnej w zakresie szkód na zdrowiu i mieniu biorących udział w rozgrywkach zawodników.
4. Podpis zawodnika na formularzu zgłoszeniowym oznacza, iż zapoznał się on z niniejszym regulaminem, oficjalnymi Przepisami gry w koszykówkę oraz ich Oficjalną interpretacją.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie wynikających z przebiegu prowadzonych rozgrywek w tym do odstąpienia egzekwowania wybranych przepisów dla dobra ligi.
6. Wszelkie kwestie nieujęte w niniejszym regulaminie rozstrzyga organizator.

Organizatorzy GALK
 





treść została wydrukowana ze strony
http://www.sportgniezno.pl/wiadomosc,ruszaja-zapisy-do-kolejnego-juz-szostej-edycji-galk.html